پولکی زنجبیلی سمیرم ویار شما را بر طرف می کند

کارامل شور در سال 1977 توسط هانری لو روکس، پولکی زنجبیلی سمیرم شیرینی‌پز فرانسوی در کیبرون، بریتانی، به شکل کارامل کره شور با گردو خرد شده ، با استفاده از کره دمی سل برتون رایج شد. فرانسه در پاریس در سال 1980. Le Roux یک سال بعد علامت تجاری را ثبت کرد.

در اواخر دهه، شیرینی‌پز پاریسی، ماکارون‌های کره و کارامل شور خود را معرفی کرد و در سال 2000، سرآشپزهای سطح بالا شروع به افزودن کمی نمک به غذاهای کاراملی و شکلاتی کردند. در سال 2008 وارد بازار انبوه شد، زمانی که شروع به فروش آن کردند.

اگرچه کارامل در اصل در دسرها استفاده می شد، اما به طور گسترده در قلمروهای دیگر مانند شکلات داغ و نوشیدنی های الکلی مانند ودکا استفاده می شد.

محبوبیت آن ممکن است به دلیل تأثیرات آن بر سیستم پاداش مغز انسان باشد که باعث تشدید لذت‌جویی می‌شود.

رنگ کاراملی در غذا مقاله اصلی رنگ آمیزی کاراملی رنگ کاراملی، مایعی تیره و تلخ، محصول بسیار غلیظ کاراملیزه تقریباً کامل است که به عنوان رنگ خوراکی و نوشیدنی، به عنوان مثال در کولا، به صورت تجاری استفاده می شود.پولکیکاراملیزاسیون عبارت است از حذف آب از یک قند و انجام ایزومریزاسیون و پلیمریزاسیون قندها به ترکیبات مختلف با وزن مولکولی بالا. ترکیباتی مانند انیدرید دی فروکتوز را می توان از مونوساکاریدها پس از از دست دادن آب ایجاد کرد. واکنش های تکه تکه شدن منجر به ترکیبات با وزن مولکولی کم می شود که می توانند فرار باشند و به طعم کمک کنند. واکنش های پلیمریزاسیون منجر به ترکیبات با وزن مولکولی بالاتر می شود که به رنگ قهوه ای تیره کمک می کند

در دستور العمل های مدرن و تولید تجاری، گلوکز (از شربت ذرت یا گندم) یا شکر معکوس برای جلوگیری از تبلور اضافه می شود که 10٪ تا 50٪ از قندها را تشکیل می دهد.

آب نبات های مرطوب ساخته شده با حرارت دادن ساکارز و آب به جای ساکارز به تنهایی قند معکوس خود را به دلیل واکنش حرارتی تولید می کنند، اما لزوما برای جلوگیری از تبلور در دستور العمل های سنتی کافی نیست.
سس کارامل از مخلوط کردن شکر کاراملی با خامه درست می شود. بسته به کاربرد مورد نظر، ممکن است از مواد اضافی مانند کره، پوره میوه، لیکور یا وانیل استفاده شود.

سس کارامل در انواع دسرها به خصوص به عنوان رویه بستنی استفاده می شود. هنگامی که برای کرم کارامل یا فلان استفاده می شود، به عنوان کارامل شفاف شناخته می شود و فقط حاوی شکر کاراملی و آب است.

سس کارامل با شکر قهوه ای، کره و خامه درست می شود. به طور سنتی، کارامل یک آب نبات سفت است که بیشتر با تافی سازگار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.