مایع دستشویی یوپاک باعث رفع وسواسیت شما می شود

همان طور که می دانید مایع دستشویی یوپاک به طور کلی، ذرات تشکیل دهنده ماده شامل مولکول ها، اتم ها، یون ها و الکترون ها هستند. در یک گاز، این ذرات به اندازه کافی از یکدیگر دور هستند.

و به اندازه کافی سریع حرکت می کنند تا از تأثیر یکدیگر فرار کنند، که ممکن است انواع مختلفی داشته باشد مانند جاذبه یا دافعه به دلیل بارهای الکتریکی و نیروهای جذب خاص که الکترون ها را در مدار اتمی می چرخاند. هسته ها حرکت ذرات در یک خط مستقیم است.

و برخوردهایی که حاصل می شود بدون از دست دادن انرژی رخ می دهد، اگرچه ممکن است تبادل انرژی بین ذرات در حال برخورد ایجاد شود. وقتی گاز سرد می شود.

ذرات آن آهسته تر حرکت می کنند و ذرات آن به قدری کند می شوند که در مجاورت یکدیگر بمانند، به هم می پیوندند، زیرا نیروی جاذبه بر انرژی جنبشی کاهش یافته و طبق تعریف، انرژی حرارتی غلبه کنند.مایع

هر ذره وقتی در حالت مایع به ذرات دیگر می‌پیوندد، مقداری از گرما را به نام گرمای نهان مایع شدن از دست می‌دهد، اما تا زمانی که دما در نقطه تراکم باقی می‌ماند، هر ذره با همان سرعت در مایع به حرکت خود ادامه می‌دهد.

مسافت هایی که ذرات می توانند بدون برخورد در یک مایع طی کنند به ترتیب قطرهای مولکولی است. با سرد شدن مایع، ذرات آرام‌تر حرکت می‌کنند تا زمانی که در دمای انجماد انرژی جذاب آنقدر چگالی ایجاد می‌کند که مایع به حالت جامد منجمد می‌شود.

با این حال، تا زمانی که دما در نقطه انجماد باقی می ماند و نهفته آنها، به ارتعاش خود ادامه می دهند، اما با همان سرعت گرمای همجوشی در فرآیند انجماد آزاد می شود.

حرارت دادن یک جامد، گرمای همجوشی لازم را برای ذرات فراهم می کند تا به آنها اجازه دهد به اندازه کافی از تأثیر یکدیگر فرار کنند تا در حالت مایع حرکت کنند.

گرمایش بیشتر ذرات مایع را با گرمای تبخیر خود فراهم می کند، که آنها را قادر می سازد تا و به طور کامل از یکدیگر فرار کرده و وارد و حالت بخار یا گاز شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.